קרקע צהובה בפרדס חנה כרכור או שטח מסחרי בתל אביב: איפה כדאי להשקיע את הכסף שלכם ב-2021? | קרקע buy
24/04/2024

קרקע צהובה בפרדס חנה כרכור או שטח מסחרי בתל אביב: איפה כדאי להשקיע את הכסף שלכם ב-2021?

זמן קריאה: 2 דקות
תשואה טובה בהשכרת נכס מסחרי בתל אביב יכולה להגיע ל-8% בממוצע בשנה, לעומת השכרת דירה המסתכמת בתשואה של כ-3%-4% לשנה. בנוסף להבדיל משוק הדירות להשקעה, ההיצע של שוק הנכסים המסחריים הוא נמוך יחסית, אם כי חל שינוי בשנים האחרונות לאור הקמה מואצת של משרדים באזור המרכז.
נכס מסחרי או עסקי בהגדרתו הוא נדל"ן מניב שאינו מיועד למגורים למשל: משרדים, חנויות, מבני תעשייה, מחסנים לוגיסטיים וכו'.
בית-על-קרקע- איפה כדאי להשקיע את הכסף שלכם ב-2021?

השקעה בנדל"ן מסחרי בתל אביב:

חשוב לדעת: הכלכלה הישראלית ספגה מכה קשה בשנה האחרונה ואת ההשפעה על הנדל"ן המסחרי אפשר לראות הן בירידה של כ- 10%-15% במחירי השוק והן בביקוש ובקצב המכירה. לפי כל התחזיות התאוששות המשק עלולה לקחת מספר שנים טובות.
בנוסף, בעקבות משבר הקורונה גילו העובדים והחברות הגדולות את יתרונות העבודה מהבית. לפי הערכות של מומחים בתחום כ- 30% – 40% מהעובדים לפחות יוכלו להמשיך לעבוד מביתם ללא פגיעה בפריון היומי ולפי סקר של חברת Founders Form 53% מהעובדים ישמחו לוותר על עומסי התנועה בבוקר, על הרעש והצפיפות במשרד גם בעתיד. כך לדוגמא הודיע בחודש מאי האחרון ג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר כי החברה תאפשר לעובדיה להמשיך לעבוד מהבית – לתמיד.

"ירידה במחירים היא אופציה מעולה לכניסת משקיעים חדשים אבל יש לשקול היטב את הסיכונים".

יתרונות: תשואה גבוהה (10% – 8%), מחיר נמוך בהשוואה לנדל"ן למגורים, חוזים ארוכי טווח.

חסרונות: עלויות אחזקה גבוהות (ארנונה, מסים וכו'), עסקאות מורכבות, התבססות על הצלחתו הכלכלית של הסוחר, משבר הקורונה.

השקעה בקרקע "צהובה" פרטית בפרדס-חנה כרכור:

קרקעות צהובות הן מונח כללי המתאר כל קרקע בה מתוכננת בניית מגורים עתידית. סוג הקרקעות המבוקש ביותר הן הקרקעות הפרטיות אשר מאפשרות בסופו של דבר לבנות דירות ובניינים בצורה פשוטה ומהירה בעיקר בשל הסכם השיתוף והתאגדות המשקיעים. מחיר הקרקע הוא לרוב נמוך, ומספיק הון עצמי קטן כדי להיות בעל שטח פרטי בטאבו.פרדס חנה כרכור – החלום לחיות באווירה כפרית וירוקה ועדיין להתגורר במרחק של כחצי שעה נסיעה מתל אביב וגוש דן בזכות מערך הכבישים מתקדם (4 ו 6) ותחבורה ציבורית נגישה (תחנת רכבת סמוכה,אוטובוסים וכו') הפכו את המושבה הוותיקה לאזור מגורים מבוקש ביותר בשנים האחרונות בעיקר עבור משפחות רבות וצעירים העובדים באזור המרכז

חשוב לדעת: משקיעים שירכשו חלקות בקרקעות יהיו חלק מהסכם שיתוף, צורת רכישה כזאת מונעת מחלוקות ותקיעות. משם קצרה הדרך להצלחה: קניית הקרקע, המתנה להפשרתה, הפשרה ועליית ערכה בצורה חדה, אפילו במאות אחוזים

דבר נוסף שמעיד על הכדאיות הרבה של העסקה זה העובדה שהקרקע מוגדרת על פי תמ"א 35 כצבועה בצבע צהוב. המשמעות: הקרקע מוגדרת כקרקע במרקם עירוני – מה שהופך את הסיכוי להביאה להפשרה לגבוה במיוחד – זוהי אינדיקציה מעולה  בעבור משקיע המעוניין לשים את הונו בקרקע בעלת עתיד תכנוני לבניית בתים ובנייני מגורים.

משקיעים שקנו בעבר קרקעות בצמוד למתחם "אילנות" הניבו תשואה של מאות אחוזים תוך זמן קצר מהרגע בו הופשר האזור. עכשיו ניתנת ההזדמנות להיכנס לעסקה דומה באזור "ביג".

חסרונות: השקעה לטווח ארוך, מועד "הפשרה" לא ידוע.

יתרונות: תשואה גבוהה 200% – 300%, הון עצמי נמוך, עליית ערך הקרקע (גם לפני הפשרה), קרקע פרטית בטאבו, התאגדות משקיעים וכו'. 

תרצו שיחת ייעוץ מיועץ נדל"ן?

על מה דיברנו במאמר זה

עוד כתבות שיעניינו אותך
Scroll to Top